Verkkokauppa info

Verkkokaupan maksutavat

Verkkokaupan toimitukset

Verkkokaupan yleiset ehdot
 

Verkkokaupan maksutavat

 

Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 30 päivän maksuajalla. Laskutuslisä on 5 euroa. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pisteesi osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. 
Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.  Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

 

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Svea yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 a
00180 Helsinki
Puhelin: 09-4242 3330
Sähköposti: asiakasinfo@svea.fi
www.sveawebpay.fi

SVEA osamaksu vaihtoehdot

Maksuaika
 Korko  Avaus
 Laskutuslisä/kk
 Ostoksen minimi summa
3 kk kuluton osamaksu kampanja 0% 0€ 0€ 5€
3 kk 0% 9,90€ 6,50€ 5€
6 kk kuluton osamaksu kampanja yli 600€ ostokseen 0% 0€ 0€ 600€
6 kk 0%  9,90€ 6,50€ 5€
12 kk 0%  9,90€ 6,50€  5€
24 kk 9,8%  9,90€ 6,50€ 5€ 
36 kk 9,8%  9,90€ 6,50€ 5€

 

Verkkokaupan toimitukset

Verkkokaupasta tehtäville tilauksille saat edullisen kuljetuksen ulko-ovelle toimitettuna. Tai pienemmille tuotteille toimituksen lähimpään Postiin noudettavaksi.

Kuljetusmaksu veloitetaan vain yhdestä tuotteesta.

Tuotteet joissa vaihtoehtoina "Ulko-ovelle toimitus" tai "Nouto Postista" voi ostoskorissa valita näistä vaihtoehdoista sopivimman.

Ulko-ovelle toimituksen hoitaa Kiitolinja. Kotiovelle toimitus sisältää kuljetuspalvelun ensimmäiselle ovelle toimitettuna. Kerrostaloissa talon alaovelle toimitettuna.

Kotiintoimituksissa Schenker tai Posti ovat yhteydessä ennen toimitusta. 

 

Verkkokaupan yleiset ehdot 

1. EVÄSTEET

Tietoa evästeistä

Verkkokauppamme käyttää evästeitä. Evästeitä käytetään, jotta verkkopalvelun käyttö olisi käyttäjillemme helpompaa. Samalla saamme aineistoa sivustomme kehittämiseksi. Evästeet toimivat siten, että selaimeesi tai laitteellesi tallennetaan pieniä tekstitiedostoja. Kun tietyt tiedot ovat tallentuneet (esim. lomakkeelle antamasi tiedot), sinun ei tarvitse kirjoittaa niitä aina uudestaan ja uudestaan sivuilla käydessäsi. Sivustollamme ei ole käytössä mitään sellaisia evästeitä, joita ilman sivusto ei toimi.

EU-lainsäädäntö edellyttää, että käyttäjiltä pyydetään hyväksyntä sivun toiminnan kannalta ei-välttämättömien evästeiden käyttöön. Tämän takia pyydämme sinua ennen palveluun siirtymistä klikkaamaan Haluan jatkaa palvelun käyttöä -nappia. Käytämme utm-parametrejä, jotka liittyvät sivuston käytön tilastointiin Google Analyticsin avulla.

Käytämme evästeitä myös lomakkeiden tietojen tallentamiseen ennen lomakkeen lähettämistä. Käytössämme on lisäksi Facebook-kytköksen mahdollistavia evästeitä, jotta voit linkittää tuotteitamme Facebook-sivullesi.

Selaimesi ohjesivulla kerrotaan, miten voit hallinnoida evästeiden käyttöä, esimerkiksi poistaa koneellasi jo olevat evästeet tai estää ns. kolmatta osapuolta (esim. Googlen tilastointi tai Facebook) seuraamasta toimintaasi verkossa.. 

 

1.1 YLEISET EHDOT

1.1.1 Vekenkaluste.fi verkkokaupasta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu Vekenkaluste.fi sivustolta tai tapauskohtaisesti esimerkiksi puhelimitse ja sähöpostilla. Tuotteiden maksaminen tapahtuu Suomen verkkomaksujen maksupalvelun kautta jossa käyvät kaikkien pankkien verkkopankkitunnukset, yleisimmät luottokortit.

1.1.2 Vekenkaluste pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä.

 

2. TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN

2.1. Tilaaminen tapahtuu Vekenkaluste.fi verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla. 

2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.

2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

2.4. Vekenkaluste on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Vekenkaluste on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

 

3. MAKSUEHDOT

3.1 Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Korttimaksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Solinor Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksuturva Group Oy välittää korttimaksujen veloitustiedot (debit tai kredit) Bambora AB:lle, jolla on sopimus kansainvälisten korttiyhtiöiden kanssa (Mastercard ja Visa). Korttinumeroita ei tallenneta Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Solinor Oy:n toimesta. Solinor Oy on sertifioitu korttiyhtiöiden laatiman kansainvälisen PCI DSS -tietoturvastandardin korkeimman ”PCI DSS Level 1”-turvatason mukaan. Maksuturva Group Oy on oman toimintansa osalta sertifioitu PCI DSS -standardin mukaan.

3.2 Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. 

3.3 Svea WebPay LASKU

Svea WebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 30 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat: Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Vahvan tunnistautumisen (TUPAS) ansiosta ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Maksuehto on 30 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

  • Laskutuslisä 5€.
  • Maksuaikaa n. 30 päivää toimituksesta.

Laskun muuttaminen tililuotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voit tehdä ostoksiasi tiliisi Svean sopimusasiakkailta. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti. Tililuoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli haluat hyödyntää tiliäsi sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luottosi maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee Sinun nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli haluat pidentää maksuaikaasi, voit pienentää kuukausittaista lyhennyserääsi. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09-4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi. Tutustu etukäteen luottoehtoinen sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

3.4 Svea WebPay OSAMAKSU

  • SVEA osamaksu vaihtoehdot

    Maksuaika
     Korko  Avaus
     Laskutuslisä/kk
     Ostoksen minimi summa
    3 kk kuluton osamaksu kampanja 0% 0€ 0€ 5€
    3 kk 0% 9,90€ 6,50€ 5€
    6 kk kuluton osamaksu kampanja yli 600€ ostokseen 0% 0€ 0€ 600€
    6 kk 0%  9,90€ 6,50€ 5€
    12 kk 0%  9,90€ 6,50€  5€
    24 kk 9,8%  9,90€ 6,50€ 5€ 
    36 kk 9,8%  9,90€ 6,50€ 5€

Svea WebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Vahvan tunnistautumisen (TUPAS) ansiosta ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta. Saat kotiisi osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoinen sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydät www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Svean yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 a
00180 Helsinki
Puhelin: 09-4242 3330
Sähköposti: asiakasinfo@svea.fi
www.sveawebpay.fi

3.5 Yrityslasku

Tarjoamme yhteistyössä Maksuturvan kanssa yrityksellesi mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Luotonantajana toimii Svea Ekonomi Ab filial i Finland. Huomioithan seuraavat asiat:

  • Laskutuslisä 5€ sis. alv. 24%
  • Yrityslaskun voi valita maksutavaksi, kun ostoksen arvo ylittää 5 euroa ja on enintään 2000 euroa.
  • Kun valitset maksutavaksi Yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella ja tunnistautumalla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi TUPAS-palvelussa vakuutat olevasi oikeutettu tekemään tilauksen yrityksen nimissä. Toimitus tapahtuu yrityksen viralliseen osoitteeseen.
  • Maksuehto on 14 päivää.
  • Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.
  • Tilauksen tekijän tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

 

4. HINNAT

4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Vekenkaluste.fi Internet-sivustoilla.

4.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

4.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu veloitetaan vain yhdestä tuotteesta riippumatta ostosten määrästä. Kuljetusmaksu veloitetaan ostettavista tuotteista siitä millä on suurin toimitusmaksu.

4.4. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

 

5. TOIMITUS / KULJETUS

5.1. Veken Kaluste on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Vekenkaluste ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Veken Kaluste ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2. Vekenkaluste on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

5.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti Kiitolinja (Schenker). Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan kerrostalon ulko-ovelle (ala-ovelle).

5.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.  

5.5. Kuluttajakaupan mukaisesti Veken Kaluste on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Vekenkalusteeseen palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

5.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Veken Kaluste ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

5.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 5.1. -5.6. mukaisesti.

5.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Veken Kalusteen asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.

5.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Veken Kalusteen asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

 

6. HENKILÖTIEDOT

6.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Vekenkaluste.fi asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Vekenkaluste.fi asiakaspalvelukäytössä.

6.2. Veken Kaluste ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Veken Kaluste poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

 

7. PALAUTUSOIKEUS

7.1. Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt.

7.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

7.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

7.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Vekenkaluste.fi asiakaspalveluun puhelimitse  044 716 8073 tai sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@vekenkaluste.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.                   

 

8. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN

8.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Vekenkaluste.fi asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

8.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.

8.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.5.

8.4. Rahat palautetaan asiakkaan tilille 7 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.

8.5. Pienehkön Postilla toimitetun tuotteen palauttaminen. Tilauksen alkuperäisiä toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle, mutta palautuksen toimituskuluja ei erikseen peritä. Postin asiakaspalautus pakkauksen maksimi mitat: 120x60x60 cm.

8.6. Suurikokoisen rahtitoimituksella (esim. Kiitolinja/Schenker) toimitetun tuotteen palauttaminen. Palautuskustannus asiakkaalle on sama kuin tuotteen toimituskulu ollut. Alkuperäistä toimituskulua ei palauteta.

8.7. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Vekenkaluste.fi:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

 

9. TAKUU

9.1 Asiakkaan tulee säilyttää Vekenkaluste.fi lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

9.2 Vekenkaluste.fi antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

9.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

 

10. REKLAMAATIOT

10.1. Vekenkaluste.fi vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 5.7. ja 5.9. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.

10.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Vekenkaluste.fi vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Vekenkaluste.fi asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Vekenkaluste.fi neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

10.3. Veken Kaluste ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

 

11. MUUT EHDOT JA VASTUUT

11.1. Vekenkaluste.fi ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Vekenkaluste.fi ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

11.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.